‘Accountantskantoren groeien door onze kwalitatieve new business meetings’
Sinds 8 maanden werkt VDB samen met een van zijn partners om accountantskantoren te helpen met klantenwerving. En met succes: in totaal sloten we al 14 verschillende kantoren aan, waarvan de helft met meerdere vestigingen. Alleen de afgelopen 2 weken ontvingen we al 4 nieuwe toezeggingen voor testcampagnes. Waar zit dit succes hem nu in?
Natuurlijk zijn we niet de enige. Een monopoly positie zou niet goed zijn, concurrentie houd je tenslotte scherp. Wat doen we dan anders? Waar veel van onze concullega’s zich focussen op prijs of juist een lead verkopen aan meerdere accountantskantoren gaan wij voor kwaliteit. We gaan gericht voor een kantoor bellen, inventariseren o.b.v. onze bewezen wervingspropositie de interesse en plannen zo nodig de afspraak direct voor ze in de agenda. Het onderscheidend vermogen is dat ze vervolgens een exclusieve scoringskans hebben. Bij een oprecht geïnteresseerde MKB-Ondernemer aan tafel. Uiteraard zullen andere partijen dit ook claimen maar onze betere resultaten spreken boekdelen. Meten is weten uiteindelijk. Wij gaan de uitdaging in ieder geval graag aan!
Aanpak
Eerst analyseren we de positionering en wervingsbehoefte van het accountantskantoor. We kijken hierin m.n. waar de doelgroep aan moet voldoen. Vervolgens segmenteren we kwalitatieve prospects en pas na het akkoord van de klant gaan we voor telefonisch voor ze aan de slag. Grote voordeel van onze aanpak is dat het No Cure No Pay is: men betaalt enkel pas als er een afspraak – binnen de gewenste branches en/of regio – in de agenda staat en dit gesprek ook daadwerkelijk door ze kan worden afgerond. Feitelijk hebben ze dus altijd een effectieve scoringskans op een nieuwe klant voor een reëel vast bedrag per afspraak.
‘Gemiddeld behalen onze klanten 10 – 30%* nieuwe klanten uit onze afspraken aan directe conversie’
*= gemeten na 1 maand na de laatste afspraak binnen de testcampagne. Vaak zien we dat dit conversiepercentage nog verder toeneemt in de volgende maanden. We plannen de afspraken in een door het kantoor aan te geven regio, uiteraard ook op een door het kantoor gewenste dag. Onze aanpak gedijt het best bij ondernemers in de categorie 2/3 tot 50 medewerkers. Sommige accountantskantoren willen geen afspraken in bepaalde branches zoals de agrarische sector of horeca. Dit is op voorhand allemaal uit te sluiten o.b.v. de wensen.
Interesse?
Na diverse testcampagnes bezitten we een wervingspropositie die bij MKB-Ondernemers goed werkt en voor accountantskantoren een hoge kwaliteit afspraken oplevert. We horen dan ook graag of advies hierin voor u of voor iemand binnen uw netwerk interessant kan zijn….
#DelenisFijn! #VDBSalesConsultancy #NewBusinessmeetings #MKB #Accountantskantoren